אזרחות פורטוגלית ויש דרכון פורטוגלי

אזרחי מדינת ישראל מוגבלים מאוד מבחינת הטבות וזכויות שמציעה המדינה על מנת לאפשר חיים נוחים וקלים פה. לא כך חווים את החיים אזרחי מדינות האיחוד האירופאי, שזוכים בשלל יתרונות רק מעצן היותם אזרחים של אותן מדינות.

הם יכולים לעבור בין מדינות אירופה באופן חופשי, ללמוד ולעבוד באירופה ללא צורך באישורים מיוחדים, לעשות עסקים ולרכוש נדל"ן מבלי לשלם מיסים רבים, וזוהי רק רשימה מקוצרת מבין אינספור יתרונות נהדרים.

הבשורה הטובה היא כי לישראלים רבים ניתנה הזדמנות פז לקבל דרכונים אירופאיים וזאת בשל קשר הדם שלהם ליהודים שחיו באירופה לפני העלייה לארץ.

דוגמא מצויינת לכך היא פורטוגל, אשר מאפשרת קבלת דרכון פורטוגלי לכל מי שמוציא אזרחות פורטוגלית, מה שיכול לשפר את החיים בצורה ניכרת. כיצד מוציאים את הדרכון המיוחל? להלן כל המידע.

מגורשי ספרד? אתם זכאים לאזרחות ודרכון פורטוגליים

לפני כ- 500 שנים גורשו יהודי ספרד לפורטוגל ומשם לצפון אפריקה, המזרח התיכון, חלק ממדינות אירופה ודרום אמריקה. כל כך הרבה שנים עברו מאז וכעת ממשלת פורטוגל החליטה בצעד אמיץ להכריזעל כך כי כל אותם מגורשי ספרד שעברו בפורטוגל (רובם המוחץ) מעולם לא חדלו מלהיות אזרחי המדינה.

משמעות הדבר היא כי אם אתם צאצאים לאותם מגורשים הרי שלמעשה גם אתם זכאים לקבלת אזרחות ודרכון פורטוגליים שיפתחו לכם את שערי אירופה. את הזכאות לדרכון מקבלים רק לאחר קבלת האזרחות המקומית, ולכן יש לפעול לשם כך בצורה המקצועית ביותר שרק אפשר.

האם יש תנאים נוספים מלבד הוכחת קשר דם?

על מנת לקבל את האזרחות עליכם להיות בני 18 ומעלה, ללא קשר האם הוריכם או דורות אחרים במשפחה איבדו את אזרחותם במהלך השנים.כמו כן חשוב לדעת כי במידה ויש לכם ילדים מתחת לגיל 18,הרי שלא תוכלו להוציא עבורכם אזרחות פורטוגלית, אלא אם הם נולדו לאחר שאתם בעצמכם כבר קיבלתם את האזרחות המקומית.

בנוסף, עם הטפסים שמוגשים לשגרירות הפורטוגלית אמורים לצרף גם תעודת יושר שיש להוציא ממשטרת ישראל,כך שמי שהורשע בעבירה פלילית יידחה על הסף.

מרגע קבלת האזרחות הפורטוגלית היא תקפה לכל החיים – גם עבורכם, גם עבור ילדיכם שיהיו זכאים לכך ובני הזוג בנישואים. את הדרכון עצמו ניתן להוציא בשגרירות פורטוגל בישראל או לטוס לפורטוגל ולקבלו במקום.

הדרכון תקף ל- 5 שנים, עם אופציה להארכה, בדיוק כפי שנהוג בישראל.

כיצד מתחילים בתהליך?

כאמור, על מנת לקבל דרכון פורטוגלי עליכם ראשית כל להתמקד בהוצאת האזרחות, תהליך שכולל מספר שלבים שנמשכים על פני פרק זמן של שנתיים לערך. בשלב הראשון יש לפנות אל הקהילה היהודית בפורטוגל (ליסבון או פורטו), להגיש אליהם מסמכים נדרשים ולהמתין לאישור על כך שאתם אכן צאצאים של מגורשי ספרד.

המסמכים כוללים הוכחות שהינכם אכן יהודים (תעודות לידה, פטירה וכו), צירוף של אילן יוחסין,סקירה של שמות המשפחה של ההורים, הסבים ודורות נוספים, ואתמכתב הבקשה עצמו.

לקהילה היהודית בפורטוגל ניתנה סמכות מיוחדת מאת הממשלה הפורטוגלית על מנת לבחון ולקבוע לגבי כל בקשה. במידה והיא אכן מאושרת, כל מה שנותר הוא פורמלי ובירוקרטי בלבד מול השגרירות הפורטוגלית כאן בישראל.

רצוי להתקשר עם משרד עורכי דין מתמחה על מנת שיבצע עבורכם את כל התהליך, החל מבדיקת הסיכויים, דרך איתור המסמכים הנדרשים, ועד להגשת מסמכי הבקשה על פי כל הדרישות המדויקות של אנשי השגרירות הפורטוגלית. שיהיה בהצלחה!

מוזמנים לבקר באתר שסוקר את נושא קבלת אזרחות ודרכון של מדינות אירופאיות http://www.citizen.co.il