בתקופת הקיץ מדוחח על מקרים רבים, בהם נחשים מגיעים לסביבת אדם ולעיצים מהווים סכנה, כאשר בדרך כלל נחשים לא תוקפים בני אדם, אלא אם מרגישים שיש סכנה ולכן במידה ומזהים נחש, לא מומלץ לבוא איתו במגע תוך ניסיון לסלק אותו מהסביבה שלנו או לתפוס, כאש לטובת משימת התפיסה והסילוק מומץ לפנות לקבלת עזרה אצל לוכד נחשים מקצועי שמגיע בדרך כלל תוך זמן קצר, כאשר בידיו ידע וניסיון בתחום הנחשים ובעלי חיים ולא פחות חשוב – הציוד הנדרש לביצוע הפעולה לטובת מזעור למינימום אפשרי שגם אם יותקף על-ידי נחש, לא יהיו לתקיפה השפעות מסוכנות גם אם מדובר על נחש ארסי וזאת בזכות מכשור מיוחד ואביזרים כמו לדוגמא כפפות אבות, נעליים גבוהות וסגורות ולבוש מתאים.

לעיתים כשמזמינים לוכדי נחשים, בעל מקצוע מיומן יכול לדעת תוך כמה שניות לזהות האם מדובר על נחש ארסי או לא, כאשר במידה ולא קיימת סכנת חיים, הטיפול באירוע יהיה בהתאם, כאשר בים מלוכדי נחשים ממליצים שברגע שאתם מזהים נחש נניח בבית, בדירה, במחסן או ברכב ובכל מקום אחר, תנסו לשמור ממנו מרחק בטוח של כ- 5 מטרים תוך קשר עין איתו בשביל לעקוב אחריו ואם יעבור ממקום למקום, שתדעו איפה הוא נמצא בדיוק, כאשר חשיבות בפעולה זאת מטבטא בכך שקודם כל זה חוסך זמן לחפושים אחרי נחש לאחר שלוכד נחשים הגיע אליכם ודבר שני שתוך תיאור של הנחש ברגע שיחה על בעל מקצוע, תוכלו לדעת ממנו על איזה סוג נחש מדובר והאם קיימת סכנת חיים.

מה שמושך נחשים להגיע לסביבת אדם זה כמובן מזון, מים ומקומות מוצלים רבים שיש בקרבת בתים, כאשר ללא ספק גם בעלי חיים כמו חולדות, עכברושים ועכברים,גם הם יכולים למשוך נחשים להגיע אליכם ולכן לוכדי נחשים עוסקים גם בלכידת בעלי חיים אחרים וזאת בכדי למנוע מצב של מקורות מזון בסביבה שלכם עבור הנחשים.

בעלי ניסיון רב בלכידת נחשים ממליצים למזער אפשרויות של הגעת נחשים לסביבת האדם ע"י כך ששיחים גבוהים יקוצצו עד כמה שרק ניתן, לא יהיה מזון נגיש בצורה חופשית אלא נניח בכופסאות או במקרר, כאשר מזון מפיץ ריח למרחקים והריח יכול להיות מזמין עבור נחשים שייתכן וקיימים בסביבתכם, אך במרחק בטוח מזה אם יגיעו אליכם.

לאחר תפיסת הנחש, לוכדי נחשים בדרך כלל משחררים אותם בטבע הרחק ממכם, כאשר קיימת גם אופציה שיימסרו הנחשים שנתפסו לגן זואולוגי בסביבה שלכם.

מכיוון שלוכדי נחשים מורשים חייבים לעבוד ע"פ החוק ברישיון רשות הטבע והגנים, כבר במעמד השיחה איתו, מומלץ לבדוק האם נושא רישיון בתוקף, בכדי להיות בטוח שאתם מזמינים מישהו מורשה ובעל ניסיון בתחום.

במידה ויש לכם שאלו בנושא איתור ולכידת נחשים, מוזמנים לגלוש לאתר www.poison.co.il שמהווה אינדקס לוכדי נחשים ובעלי חיים בפריסה ארצית