השתלת שיער – מה לצפות לאחר הניתוח?

כיום ניתן להשלים את השיער שאבד לאורך השנים בקלות ובמהירות יחסית, זאת באמצעות פרוצדורה כירורגית המכונה השתלת שיער. במהלך הפרוצדורה מוצאים זקיקים מאזורים עשירים בשיער (כגון העורף) ומושתלים באזורים הקירחים או הדלילים יותר.

משום שמדובר בפעולה ניתוחית שמבוצעת במקום בולט מאוד לעין, קיים חשש רב בקרב גברים ונשים שמעוניינים לעבור את הניתוח.

ובכן, הסירו דאגה מליבכם – כאשר ההליך להשתלת שיער במפרצים וקרחת מבוצע בידי מומחה, הסיכוי לתופעות לוואי וכישלון ההליך קטן מאוד. כמובן שהכל תלוי בעד כמה תקשיבו להוראות הרופא לאחר סיום ההשתלה, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

בשורות הקרובות תקבלו הסבר מדוייק לגבי מה שמחכה לכם בימים, בשבועות ובחודשים שלאחר ההשתלה, ותלמדו כיצד עליכם לנהוג על מנת שתוצאות הטיפול יהיו לרצונכם גם שנים רבות לאחר מכן.

הימים והשבועות הראשונים שלאחר ההשתלה

השתלת הזקיקים מבוצעת תוך החדרתם לעומק הרצוי בשכבת העור של המטופל ועל כן מדובר בפעולה ניתוחית לכל עניין ודבר. לאחר מספר שעות מסיום הניתוח הרופא המטפל מסיר את החבישה מעל האזור המטופל ובדרך כלל מבצע הזרקה של חומר שנועד להוריד את הנפיחות שנוצרת.

בימים שלאחר הניתוח ייתכנו דימומים קלים ותחושות כאב נסבלות, שבהם ניתן לטפל באמצעות לקיחת תרופות נוגדות דלקת.

לעיתים עשוי הרופא המטפל להורות על מתן אנטיביוטיקה למניעת זיהומים וגם על נטילת מינוקסידיל, חומר שמעודד צמיחת שיער ונועד להגביר את הסיכוי לקליטת הזקיקים. בימים הראשונים שלאחר הניתוח יש להיות בעיקר במנוחה, מאחרוהזעה מוגברת עשויה לגרום לכישלון הטיפול.

אסור בשום אופן להתאמץ ובוודאי שלא לחזור לפעילות ספורטיבית לפחות שבוע לאחר ההליך. כמו כן,במשך 3 שבועות אין לסרק את השיער ואין לחבוש כובע.

חשוב לציין כי לאחר 3 עד 7 ימים העור יתחיל להתאושש ולהגליד, מה שיתבטא במעין קילופים. אין לגרד את הקילופים הללו שכן הדבר עשוי לגרום לזיהום.

הרופא המטפל אמור לרשום עבורכם תמיסה מיוחדת שתגרום להם להישטף במקלחת בקלות ללא שפשוף.

חודשים ושנים לאחר הניתוח

לאחר כ- 3 שבועות בערך מיום הניתוח תחלימו לחלוטין, לא תחושו כל כאב והדימומים אף הם ייפסקו. לאחר כ- 3 חודשים בערך תתחילו לשים לב כי השיער מתחיל לצמוח בהתאם לקווי ההשתלה.

ניתן להגיד כי השתלת שיער מוצלחת מסתכמת בקליטתם של לפחות 60% מהזקיקים שהושתלו כאשר תוצאה מצויינת היא 80%. השיער ימשיך לצמוח ולהתארך ותוכלו להסתרק ולהסתפר ללא מגבלות כלשהן.

מה שכן, רצוי להימנע מלמרוח עליו תכשירים שפוגעים בחיוניותו כגון ג'לים ומייצבי שיער אחרים.

אם תקפידו על כל הדגשים שהזכרנו, אין שום סיבה כי השתלת השיער שלכםלא תחזיק מעמד עד לסוף ימי חייכם, כל עוד תהליך ההתקרחות הטבעית שלכם הסתיים כמובן.

במידה ועברתם את השתלת השיער בזמן שתהליך ההקרחה הטבעי שלכם עדיין לא הסתיים, סביר להניח כי תצטרכו לעבור את ההליך שוב, להשלמת השיער שינשור. משום שכך, חשוב מאוד להצליח לחסוך כמה שיותר בהוצאות הכספיות של ההשתלה, על מנת שתוכלו לעמוד בהוצאות של השתלה נוספת, אך כמובן מבלי להתפשר על איכות הרופא המבצע.

הדרך שמשלבת בין שתי דרישות אלו נמצאת במדינות כמו טורקיה וקפריסין בהן המחירים עבור השתלות השיער נמוכים מאוד (50% אחוז פחות ממה שיוצע לכם בארץ!!!) ומבוצעות ע"י מומחים בעלי שם עולמי.

חברות ישראליות רבות מתעסקות בשיווק חבילות טיפול משתלמות עבור אותן קליניקות בחו"ל, ואל תהססו להתקשר עימן.

אם תרצו לקבל מידע נוסף אודות הליך השתלת שיער לנשים וגברים, מוזמנים לבקר בבלוג העוסק בתחום זה http://www.turkish.co.il