כיצד מוציאים אזרחות הונגרית ומדוע זה כל כך כדאי?

כאזרחי מדינת ישראל אנו חיים בסיר לחץ תמידי המתבטא ביוקר מחיה בכל תחומי החיים. ומה אם נגיד לכם כי קיימת אפשרות סבירה בהחלט כי תוכלו לקבל אזרחות באחת ממדינות אירופה? מה שיפתח לכם שער לחיים נוחים יותר?

בדיקת זכאות לקבלת אזרחות הונגרית, היא אפשרות רלוונטית עבור ישראלים רבים שהינם צאצאים לאזרחים הונגריים שעלו לישראל ממדינה זו. מהם תנאי הזכאות להוצאת האזרחות ההונגרית ומדוע כל כך כדאי להוציאה? את זאת תבינו מייד.

תנאי הזכאות לקבלת אזרחות בהונגריה

לעומת מדינות אחרות באירופה, החוק ההונגרי שקובע את הקריטריונים לקבלת אזרחות אינו מחמיר יתר על המידה, אך עדיין, מחייב הבנה ובקיאות בו. החוק השתנה בשנת 1957 ומנקודה זו והלאה האזרחות לצאצאים שלא נולדו בהונגריה ניתנת בכל מקרה בו אחד מההורים הינו אזרח הונגרי. מי שנולד לפני שנה זו, זכאי לאזרחות הונגרית רק אם אביו היה אזרח הונגרי בעצמו.

לדוגמא, אם למשל אביכם נולד לפני שנת 1957 לאם הונגריה ואב שאינו הונגרי, אינכם זכאים  לקבל אזרחות הונגרית, ואין טעם להגיש בקשה. אם אביו היה הונגרי, תהיו זכאים גם אתם לקבלת אזרחות וכך גם צאצאיכם, לכשיגיעו לגיל 18. במסלול זה לא נדרשת ידיעת השפה או עמידה במבחנים כלשהם.

ישנו גם מסלול נוסף שמאפשר קבלת אזרחות עבור צאצאים לאזרחים ששהו בגבולות שבעבר היו תחת שלטון הונגריה (חלקים מאוקראינה, סלובקיה, צ'כיה ועוד). במסלול זה נדרשות הוכחות יותר מורכבות, וכמו כן מועמדים אלו חייבים לעבור מבחן שליטה בשפה ההונגרית כתנאי לקבלת האזרחות.

מדוע כדאי להיעזר בעזרה משפטית בהגשת הבקשה?

התאזרחות במדינה זרה היא עניין משפטי נטו הדורש הוכחות רבות, ובהתאם לכך חשוב מאוד להסתייע בעורך דין מטעמכם. עליכם לקחת בחשבון כי יש להשיג את כל המסמכים הרלבנטיים מהארץ ומחו"ל, ובכל מקרה, ע"פ ההוראות של ההונגרים, יש לתרגמם לשפה ההונגרית, לאמת אותם ע"י נוטריון ולהחתים בחותמת אפוסטיל.

משרד עורכי דין מקצועי יוכל לעזור לכם באיתור כל המסמכים הדרושים והשגת החתימות המתאימות, בלי שתצטרכו להתאמץ יותר מידי. מעבר לזאת, צוות המשרד יעזור לכם גם בנקיטת האסטרטגיה הטובה ביותר להגשת הבקשה, בהתאם להיסטוריה המשפחתית הספציפית שלכם ותנאי החוק ההונגרי העדכניים ביותר.

במקרים מסויימים, כאשר ישנה דילמה, עורך הדין יכול לפנות אל רשויות המשפט בבקשה לדון במקרה הספציפי שלכם. עוד חשוב לציין כי לא ניתן להגיש בקשת אזרחות בהונגריה עבור משפחה שלמה, אלא עבור כל אחד מהמגישים בנפרד. משרד עורכי דין מתמחה מציע בדרך כלל מחיר הוגן עבור "חבילה משפחתית" שמוזילה בעלויות באופן ניכר.

האם זה באמת שווה את המאמץ?

בסופו של דבר, ניתן להגיד כי ההשקעה בהחלט משתלמת. הונגריה משתייכת למדינות האיחוד האירופאי וכתוצאה מכך תזכו בהטבות רבות שיקלו על חייכם בצורה ניכרת. תוכלו לגור ולעבוד בכל אחת ממדינות אירופה ללא הגבלת זמן, ללמוד באופן מסובסד ולקבל מלגות, לעבוד ולעשות עסקים באירופה באופן חופשי, לקבל משכנתא מבנקים מקומיים, וזהו רק קמצוץ מאינספור הטבות שיפתחו לכם שער לחיים נוחים יותר.