בפני מי שמעוניין לרשום פטנט על המצאתו עומדת "חומה משפטית" גבוהה מאוד שקשורה להתנהלות אל מול משרדי הפטנטים וניסוח ההמצאה בצורה הטובה ביותר. על מנת לעמוד בכל השלבים והבירוקרטיות שבדרך, רצוי להתקשר מראש עם משרד עורכי פטנטים מקצועי המתמחה בסוג ההמצאה שלכם.

עורכי פטנטים בישראל ובכלל, הם הסמכות המקצועית היחידה שמיומנתומאושרת לעסוק בכל נושא כתיבת מסמכי הפטנט שיש לצרף לבקשה, וכאן תלמדו יותר על החשיבות שבהתקשרות עימם.

עורכי פטנטים – למה הכוונה?

כאמור, עורכי פטנטים הם הישות המקצועיתלעבודה אל מול משרדי הפטנטים בארץובעולם. על מנת לעסוק בתחום, על העורך להיות מאושר לכך ע"פ חוק ובעל רישיון בתוקף ממשרד המשפטים. על מנת לקבל את הרישיון על איש מקצוע זה להיות בעל תואר במדעים, לעבור בחינת הסמכה בעל פה ובכתב במשרד הפטנטים ולעבור התמחות במשרד עורכי פטנטים.

גם עורכי דין יכולים להגיש בקשות פטנטים ע"פ חוק, אך אלו חסרים את הידע המדעי הנדרש לשם עיסוק בתחום, ולכן נדיר למצוא בתחום עורכי פטנטים שהם גם עורכי דין, ועורכי דין חסרי תואר מדעי לא יתעסוק בתחום שאינו מובן להם.

כיצד מתבטאת עבודתם של עורכי הפטנטים בפועל?

עורכי הפטנטים מלווים את הממציאים השונים לאורך כל שלבי הגשת הבקשה לפטנט – בחיפוש אחר פרסומים קיים (איתור פטנטים ופרסומים אחרים), בעריכת בקשת הפטנט כולל מערכת התביעות, וכן לאחר הגשת בקשת הפטנט טיפול בהשגות שכמעט תמיד יתקבלו וצריך להשיב עליםהובאחריות על ביצוע חידושי הרישום הנדרשים.

עריכת בקשת הפטנט היא הדבר המשמעותי ביותר עליו אמון העורך, שכן הוא אמור להיות מדוייק, מנוסח כהלכה ובעל כל האלמנטים להגנה על ההמצאה לטובתו של הממציא בלא שניתן יהיה לעקוף אותה בקלות. כתיבה לא ברורה או כללית מדי עשויה לגרום לבוחן הפטנט לשלול את הזכות לרישום. וכתיבה עם "חורים" עשויה לגרום לאחרים להשתמש בהמצאה מבלי לעבור על החוק.

חשוב להדגיש כי בכל הקשור לתחומי האחריות של עורכי פטנטים בישראל, הרי שהם בעלי היתר לעסוק בתחום רק מבחינה מקומית ולא בינלאומית. לכן, כאשר מעוניינים להגיש בקשות לפטנטים ברחבי העולם, אנשי מקצוע אלו מפעילים את הקשרים שלהם עם עורכי פטנטיםמקומיים בכל מדינה ומבצעים את המשימות דרכם.

משרדי הפטנטים משמשים גם כמלווים מקצועיים בכל מה שקשור לתביעות מקומיות ובינלאומיות, שכן להם הידע לספק חוות דעת מקצועית באשר להפרה חשודה של פטנט כזה או אחר.

דגשים בבחירת עורך פטנטים

ניסיון רב והשכלה רלוונטית אלו שני הדברים שצריכים להנחות אתכם בתהליך הבחירהשל עורך פטנטיםמסויים. קחו בחשבון כי בחירה לא נבונה עשויה לעלות לכם ביוקר ולעיתים אף לגרום לדחיית הבקשה לרישום הפטנט.

לכן, שימו לב כי אתם מתקשרים עם משרד עורכי פטנטים שלו ניסיון רב ביותר, עם המלצות רבות ואחוזי הצלחה גבוהים. כמו כן, שימו לב כי עורך הפטנטים שיטפל בהגשה שלכם הוא בעל השכלה רלוונטית שמתאימה לתחום ההמצאה שלכם (תוכנה, ביוטק, מכניקה, ייצור וכו').

ישנם משרדי עורכי פטנטים שמשלבים גם שירות משפטי שמספק הגנה היקפית רחבה להמצאה, לרבות שירות משפטי להגנה על סימני מסחר, ומדגמים. בחרו במשרד שכזה, ותהיו רגועים מכל בחינה שהיא.